קרדיט תמונה: Unplash Nadine Shaabana

איך עוצרים את תרבות האונס

אם העונש באמת יהיה לחתוך את הבולבול ששמו כנראה ניתן לו כי הוא מבלבל כל כך הרבה גברים, בלי מוהל, אלכוהול, משחה מאלחשת ועזרים מקלים אחרים, זה ירתיע את האנסים הבאים.

בואו נהיה בקשר

לפני כמה שבועות נתגלה מקרה מזעזע של אונס בת 16 ע"י 30 גברים באילת. לפני כשנתיים 12 ישראלים אנסו בריטית באיה נאפה והיום התפרסמו כרזות שיב"ינקים בתיכון בכפר סבא תכננו לתלות ב-1/9 לקראת כניסת היודניקיות החדשות לתיכון:


No photo description available.

זהו, אני לא יכולה יותר רק לגעוש בבטן, רק לדבר על זה עם החצי שלי או הקרובים אליי, זה פשוט בכל מקום והנה גם בתיכונים בכפר סבא, עיר מגוריי.

מגיל צעיר מאד גם אני , כמו כל בחורה צעירה מפחדת ללכת לבד בחושך, אפילו לא רק בחושך, לבד באזורים בלי הרבה אנשים. אני זוכרת עוד מהחטיבה כשלמדנו קרב מגע שכדאי להחזיק מפתח בין האצבעות כדי להיות מוכנה אם מישהו ינסה לקפוץ עליי. הייתי הולכת ככה הרבה מאד שנים ואפילו היום אם אני יוצאת ממקום חשוך לבד אני מתקשרת לחצי או לחברה שילוו אותי טלפונית.

כמעט כל אחת חוותה הטרדה מינית או מקרים מפחידים שבהם גברים הרשו לעצמם קצת (הרבה) יותר מידי. אני רק זוכרת פעם אחת בדרכי לסדנת כתיבה שהלכתי *לאור יום* בנווה צדק ומישהו התחיל לעקוב אחריי. למזלי אנשים אחרים קלטו את זה ואמרו לו משהו והוא הלך. מאז הייתי מגיעה לסדנה רק עם אחת הבנות ולא לבד.

היום אני אמא למיה בת 4.5 ורום בן שנתיים וחודשיים. מהר מאד מיה תגיע לגיל 16 ואולי תרצה לנסוע לאילת וגם רום עוד רגע יהיה גברבר צעיר ואני כבר מפחדת.

כולם אומרים שהכל מתחיל בחינוך וברור שצריך מגיל צעיר מאד ללמד על כבוד, מה מותר, מה אסור, לחץ חברתי ועוד הרבה דברים שאני אפילו עוד לא יודעת איך ניגש אליהם ונעביר אבל ברור לי שנדבר עליהם.
מה שקורה כרגע, ממש פה מתחת לאף שלנו פשוט מזעזע. איך אחרי המקרה הנורא הזה באילת תיכוניסטים מרשים לעצמם להכין כרזות כאלו מזעזעות? בכל צחוק יש אמת והאמת עצובה כל כך... לא יודעת מה הייתי עושה אם הייתי אחת האמהות של הטיפשים האלו.

אני באמת מאמינה שכל מי שאנס/הטריד מינית צריך לאבד סופית את האיבר ממנו חשב כשעשה את המעשים המזעזעים האלו.
  קראתי שהעונש המירבי על אונס הוא 16 שנה בכלא (ממש כמו גיל הנערה) - אז בבקשה שכולם ירקבו שם. היה לכם הרבה זמן לחשוב כשחיכיתם בתור לנצל נערה לא בהכרה וזה לא הספיק. אולי 16 שנה יספיקו. אני חושבת שאם העונש באמת יהיה לחתוך את הבולבול ששמו כנראה ניתן לו כי הוא מבלבל כל כך הרבה גברים, בלי מוהל, אלכוהול, משחה מאלחשת ועזרים מקלים אחרים, זה ירתיע את האנסים הבאים. ואם לא, גם עונש מוות בהחלט לגיטימי, שהרי את הנאנסות הם כבר רצחו.

וסליחה לכל אוהבי ביבי, אבל אומרים שהדג מסריח מהראש ואם "בחרנו" לעצמנו שליט שמואשם בכל כך הרבה אישומים והוא לא קרוב אפילו לקבל עונש, איזה מסר עובר לעם?

 


תכתבו לי משהו

ואת זה קראת כבר?