מסעות אודיסאוס - הצגת ילדים בתיאטרון גשר

חווית תרבות לילדים

בואו נהיה בקשר

נפתח בגילוי נאות - זכיתי לעבוד בתיאטרון גשר 6 שנים קסומות ואני יודעת מקרוב כמה כל יצירה שעולה על הבמה נעשית מתשוקה, מחדוות היצירה, מערכים, מרצון להשפיע ולשנות ולגרום לנו לערער ולהרהר על החיים וכל זה נוצר על ידי האנשים המוכשרים ביותר בתחום.

רוב החברים שלי והמשפחה כבר היו איתי בהצגות שונות אבל לרגע הזה חיכיתי במיוחד… הצגות הילדים מומלצות מגיל 5 ומעלה. בחודש יולי האחרון, רום, הבן הצעיר שלי, הגיע לגיל 5. באוגוסט, נסענו כולנו, עופר, אני, מיה בת ה-7 וחצי ורום ליפו המחודשת כשבדיוק התחילה הרכבת הקלה לפעול וכל האזור של מתחם נגה עם בתי הקפה והמסעדות נראה כמו אירופה הקלאסית בשילוב החספוס היפואי - בול גשר.

מתחם נגה המחודש (רום לא רצה להצטלם:)

ההצגה שהלכנו לראות היא הותיקה מהצגות הילדים - מסעות אודיסאוס.

השחקן שי ספין. צילום: אלכסנדר חנין

המחזה שכתב רועי חן על פי האודיסאה מאת הומורס מספר את מסעותיו של אודיסאוס שיצא למלחמת טרויה ועד ששב הביתה לאשתו ובנו. הדגש בהצגה הוא על המסע וההרפתקאות של אודיסאוס וחבריו מצד אחד והגעגוע של הבן שלו שקורא בספר שאבא שלו נתן לו עד שיחזור. הכל מוגש בצורה הכי מלאת דימיון, עם השקעה בכל פרט כיאה לתיאטרון גשר.


״ילדים הם קהל כן ואותנטי והם יחושו בזיוף הקטן ביותר. לכן אנחנו בתיאטרון גשר משקיעים רבות בכל הצגת ילדים חדשה שאנו יוצרים״  נכתב באתר התיאטרון.

ואכן כך: התפאורה עשירה, מגוונת ועשירה, המשחק מעולה, התאורה עושה קסמים, המוזיקה שהלחין דניאל סולמון היא חוויה שנשארת גם אחרי, התלבושות, הסאונד, הבימוי… כולם מתחברים יחד להצגת ילדים איכותית במיוחד.

שחקנים: גלעד קלטר ומיכל ויינברג צילום: אלכסנדר חנין

הסתכלתי במהלך ההצגה על הילדים שלי הפרטיים ועל הילדים האחרים באולם והם היו מרותקים. ילדים בני 5-9 שהצליחו להתנתק ממסכים וגירויים שונים והתמסרו לעולם שנברא מולם על הבמה.

קסם התאטרון (או רוח התאטרון כמו בהצגת ילדים אחרת של גשר) הוא מיוחד ולא בר תחליף באף מדיה בעיניי (טוב אני יודעת שעולם ה- AI הולך להשתלט ומי יודע מה יהיה שם, אבל עד אז…).


ההתרגשות הזו שמה שהילדים רואים קורה כאן ועכשיו, רלבנטי, אותנטי ומעניין למרות שנכתב לפני שנים רבות. רועי חן עשה התאמות רבות להתאים לתקופה ולילדים, למשל, אודיסאוס הוא אבא אודי, טלמכאוס בנו הוא טל. למרות שהשפה היא עדיין לפעמים גבוהה ובחרוזים, גם הילדים הקטנים יותר יבינו את רוב העלילה.. 

השחקנים אלכסנדר סנדרוביץ׳ ואלון פרידמן

שלושה דברים הם ערך מוסף בהצגה הזו ובהצגות הילדים של גשר בכלל: 

שיחה מקדימה עם המחזאי

לפני שההצגה מתחילה, המחזאי רועי חן מדבר עם הילדים, מכין אותם לקראת ההצגה, מכניס אותם לאווירה ומסביר להם את הכוח שיש להם כקהל - השחקנים מרגישים אותם, מרגישים את הקשב, את ההתרגשות, את
הצחוק ואת המתח, את מחיאות הכפיים.. כל זה הופך את הילדים והשחקנים לשותפים למה שהולך להתרחש בשעה ורבע של ההצגה.

התוכנייה

ממליצה בחום לרכוש אותה! יש בה משחקים וחידות והרבה ידע שמונגש בצורה משחקית וכייפית. אחת המושקעות שיצא לכם לראות, בטח לילדים.

השיחה שאחרי

בתום ההצגה בפואייה התאטרון, יוצאים השחקנים והיוצרים לדבר עם הילדים. הילדים מוזמנים לשאול כל שאלה שעולה להם והשחקנים עונים בשמחה. שוב, חוויה הדדית כזו שבאמת עושה הבדל ותשאיר זכרונות מיוחדים לילדים או הנכדים שלכם. וביננו, גם לכם.
לכרטיסים להצגה בהטבה מיוחדת

שיחה עם היוצרים והילדים - רועי חן, אורי יניב ויובל ינאי הצטרפו לשחקנים שציינתי קודם

:בקטע מפתיע, למרות שעברו כמה חודשים מאז שהיינו בהצגה, הילדים שלי עדיין שרים את שיר הנושא שלה שנפתח כך
״הביתה הביתה הביתה במהרה, לחמנו מספיק התעייפנו נורא…״

מאז ה-7 באוקטובר השורה הזו מהדהדת לי יותר.
מספיק למלחמות, שישובו החטופים והחיילים הביתה. במהרה, אמן.



תכתבו לי משהו

זה בול בשבילך