איראן זה כאן?

חברה נכנסה להריון לא מתוכנן וכך גילינו שיש ועדה שמחליטה עבורך האם מותר לך להפיל או לא. ועדה זרה מחליטה על הרכב המשפחה?

בואו נהיה בקשר

חברה נכנסה להריון לא מתוכנן.
יש להם שני ילדים בבית, הגדול בן 5 הקטנה בת שנה וחצי. הם עוד לא חשבו אם הם רוצים עוד ילדים וגם אם רוצים בטח שלא עכשיו.
עד היום הייתי בטוחה שאם דבר כזה קורה ומחליטים שלא רוצים לשמור את ההריון - עושים הפלה והיום גיליתי דרך החברה שיש ועדה שמחליטה בשבילך אם מותר לך להפסיק את ההריון או לא ורוב הסיכויים שלא, במיוחד כבר בגיל שלנו (36).
שוק. טעויות קורות. מה עדיף? לאפשר להפיל ושההורים יחליטו בזמן הנכון בו הם מוכנים נפשית, פיזית וכלכלית להביא לעולם ילד שהם צריכים לרצות ב100% או שאיזו ועדה זרה תחליט בשבילם??? חברה שלי ובעלה מאד מבולבלים. היא כבר התחילה להגיד שלמרות שהיא חד משמעית לא רוצה עכשיו עוד ילד, אולי החליטו בשבילה...
אז אולי עוד 8 חודשים יגיח לעולם ילד או ילדה שאנשים זרים החליטו שהוא חייב להוולד למרות שההורים שלו עוד לא ממש חשבו על זה.
גם אם הם ילכו על זה, אני חושבת שחייבים להתכונן לזה לא רק כלכלית אלא באמת נפשית, טיפול פסיכולוגי שבו אפשר יהיה לדבר על כל החששות שאולי צצות, כל הפתרונות שיקלו על המעבר הזה לשלושה ילדים. שלא תחליט לזרום עם החלטה של אנשים זרים ואז בום אחרי הלידה להרגיש את הקושי ואולי להגיע לדיכאון אחרי לידה.
עכשיו סליחה על כל המחשבות השליליות פה, ברור שילדים זה אושר גדול ואני בטוחה שאם הם ילכו על זה הם יאהבו את התינוק/ת בכל רמ"ח גופם, אבל אני חושבת שרמת האושר האישית עולה ככל שאתה מרגיש שליטה בחיים שלך, שבחרת את הדברים שאתה רוצה לעשות.
ברור שהחיים לא צפויים וקורים לך בזמן שאתה מתכנן תוכניות אחרות. אבל ילד זה משהו כל כך אישי לכל משפחה. גם ככה נשים תמיד מדברות על איך החברה שלנו נכנסת להן לרחם - זוג רק התחתן ומתחילות השאלות על מתי יביאו ילדים, מישהי קצת השמינה וחצופים חסרי טאקט מעיזים לשאול אם היא בהריון (אתם רואים אישה בחודש תשיעי, עם צירים, כורעת ללדת וגם אזזזז לא לשאול אם היא בהריון ;), יש לכם כבר ילדים ושואלים מה עם הילד הבא והבא והבא וזה לא נגמר. 

ילד זה עולם ומלואו וההורים צריכים להיות מוכנים לתת את כל כולם ולרצות. אפשר גם לזרום כמובן, לפעמים דברים קורים ובאמת שאפשר למצוא גמישות ולהסתגל ולמצוא את הדרכים לפתור/לראות את חצי הכוס המלאה וזו הגדולה בחיים.
להבדיל, הקורונה היא מצב מאד לא ודאי שלא תכננו ואין לנו ברירה לחיות עם זה. אבל ילד זה כן משהו שאפשר לשלוט אם להביא או לא בזכות הקדמה, אמצעי המניעה ועוד. טעויות קורות ואני לא מבינה למה האשה שזה גופה לא יכולה להחליט מה לעשות ולמה ההורים לא יכולים יחד לשלוט בגורלם?

עדכון: אפשר לשלם הרבה כסף לרופא פרטי ולהפיל אחרי שהועדה מאשרת... שמסתבר שזו התקדמות רבה יותר ממדינות אחרות. רק היום, אושר חוק ההפלות בארגנטינה עד 14 שבועות. אחרת אסור בכלל (כתוצאה מכך זה נעשה לעיתים באופן לא חוקי ויותר מ-3000 נשים מתו מביצוע "הפלה סודית")

ארגנטינה בואנוס איירס מפגינות למען אישור החוק המתיר הפלות
נאבקות למען חוק המאשר הפלות בארגנטינה, דצמבר 2020. צילום: רויטרס מתוך כתבה בYNET


מה אתן חושבות? מה הייתן עושות במצב הזה?

יש עוד...