צ'אנג מאי עם ילדים

יצאנו לטייל בבירת הצפון של תאילנד! צ'אנג מאי העיר השנייה בגודלה בתאילנד, מוקפת טבע, מלאת בתי קפה מעוצבים ואיפה מבלים בה עם ילדים?

בואו נהיה בקשר

אחרי כמה ימים תוססים בבנגקוק, טסנו לעיר הגדולה בצפון תאילנד והשניה בגודלה אחרי בנגקוק -בירת הצפון - צ'אנג מאי. העונה האופטימילית לטוס לצפון היא נובמבר- ינואר אז קריר ויבש שם ואווירה חגיגית של כריסמס והשנה החדשה. אפשר גם להגיע באוקטובר, רגע לפני שזו "העונה" ולכן המחירים יקרים יותר (ואולי עוד יהיה גשום קצת, אבל תמיד יכול להיות גשום בתאילנד) או בפברואר כשיש את פסטיבל הפרחים המפורסם בעיר.  אנחנו טסנו באוגוסט ויש יתרונות גם לעונה הזו. לא היה לנו קר בכלל, ואפילו חם, היו גשמים לפעמים, אבל הצפון באוגוסט ירוק יותר מאשר בדצמבר וכל כך יפה!

אחרי טיסה של כשעה וחצי מבנגקוק לצ'אנג מאי נחתנו בעיר מוקפת הרים וגבעות. משדה התעופה לעיר יש מחיר קבוע למונית של 150 באט.

הנוף משדה התעופה בצ'אנג מאי

מלונות בצ'אנג מאי

כשקראתי על צ'אנג מאי כדי להבין איפה כדאי ללון בה, הבנתי שיש שני אזורים מומלצים עיקריים - אזור העיר העתיקה ואיזור נימן.

כשאני שומעת את צמד המילים "העיר העתיקה" אני מדמיינת אזור מתוחם שהולכים בו ברגל ומטיילים, כמו בעיר העתיקה בירושלים או הערים העתיקות בעיירות שונות באיטליה. בצ'אנג מאי זה ממש לא ככה. יש חומה שמתחמת, אפשר להסתובב ברגל אבל הדברים לא קרובים אחד לשני, המרחק גדול מאד ואין  איזור הליכה נוח וספציפי לטייל בו.

לקחנו טוק-טוק לנסות להבין את גודל העיר העתיקה ומה יש בה

המלון הראשון שלקחנו היה בקצה העיר העתיקה - The Rim Chiang Mai Resort. אומנם הגעתי אליו דרך המלצה, אבל בפועל, עבורנו המלון לא היה מספיק מתוחזק ומפנק. כל הריהוט והחדרים מעץ, המים במקלחת לא היו חמים, לילדים היו מיטות משלהם (או ספה שהוסבה למיטה) אבל לא כל כך אהבנו את המלון למרות שהצוות היה מקסים.

אחרי 2 לילות ובזכות המלצה של חברה על בית קפה מגניב שיושב בבית מלון הרבה יותר חדיש ונעיםמ-מעברנו. לשמחתנו The Rim"שיחררו" אותנו ולא חייבו אותנו על המשך הלילות שהזמנו. משהו מאד לא טיפוסי בתאילנד ממה שחווינו. לרוב משלמים הכל מראש ו… זהו.

אז המלון ששהינו בו עוד 3 לילות נקרא Welladee Wellness Chiang Mai. ממש יפה, חדיש, נעים. האוכל במסעדה שלו טעים מאד. ישנו בחדר אחד ובו מיטה זוגית, מיטה נוספת וספה. אז ילד אחד ישן בספה ואחד במיטה. המיקום של המלון לא הכי טוב מבחינת העובדה שאין לאן ללכת ממנו ברגל אבל זה לא נורא, במילא לרוב המקומות צריכים לנסוע (מונית/רכב שכור).

הירידה בין חדר המלון למסעדה של Welladee wellness

מלון נוסף שתכננו לשהות בו באזור נימן בחצי השני של הטיול (ובסוף ישנו בו רק לילה אחד לפני הטיסה חזרה) הוא S17 Nimman hotel. החדרים מאד גדולים ומרווחים. לנו היה חדר שינה משלנו, לילדים משלהם, סלון גדול, נוף נחמד, זול מאד, מיקום חביב. רק מיושן קצת. כמה חברים היו ממש מרוצים ואחרים פחות.

אזור נימן הוגדר פה ע"י הרבה ישראלים כ"שינקין" של צ'אנג מאי. גם בין זה לבין המציאות (שלי) לא היה קשר. נכון שזה אזור מרובה בתי קפה שיקיים ומעוצבים, אבל גם, לא הכל כל כך קרוב ובהליכה.

אטרקציות בצ'אנג מאי

הגענו לצ'אנג מאי אחרי 5 ימים אינטנסיביים בבנגקוק. לכן, נשארנו בתוך העיר ולא שכרנו רכב מההתחלה. אז נכון שהמוניות זולות כמו בבנגקוק (כל נסיעה 80-120 באט) והמרחקים לאטרקציות בתוך העיר הם לא גדולים 20-30 דקות נסיעה, אבל בדיעבד רכב יותר מאפשר לחקור ולגלות דברים.

איך שהגענו ביום חמישי אחה"צ טיילנו מהמלון ברגל והגענו לאחד מהמקדשים הרבים שיש בעיר. נזיר בודהיסטי בירך אותנו ונתן לנו צמיד אדום. צ'אנג מאי היא עיר גדולה שמצד אחד נראית קצת מבולגנת ונטולת סטייל בנגקוקי או מפנקת כמו פוקט נגיד, ומצד שני יש בה את הירוק מסביב ומקדשים בכל פינה. תחושה אחרת לגמרי.

נזירים משעווה במקדש (ספוקי משהו)

למחרת הלכנו ל- Hidden Village פארק עם מתקנים, פסלי דינוזאורים גדולים, האכלת חיות, ג'ימבורי קטן. אחד המקומות שהילדים הכי נהנו ואני הכי השתעממתי… נכון שזה היה בשבילם והם לא רואים מה שאני רואה… הכל ישן, לא מתוחזק משהו, חיות מסכנות, הכל קצת עלוב כזה… אבל בגלל שרום ממש בקטע של דינוזוארים ובגיל של הילדים שלי (6.5, 4) הם לא צריכים יותר מכמה מגלשות ומתנפחים כדי להנות אני אמליץ על המקום הזה אם יש לכם הרבה זמן בצ'אנג מאי…

המקום כן מצטלם מאד יפה. הכניסה נכון לאוגוסט 2022 הייתה 200 באט לאדם. ילדים מתחת לגובה של 90 ס"מ בחינם. תושבי תאילנד או בעלי רישיון תאילנדי/רישיון עבודה - 100 באט. פתוח בין 9:00 בבוקר ל-19:00. אני חושבת שהיינו שם שלוש שעות בערך. הילדים אולי היו נשארים עוד אבל היה לנו חם וצפוף (היינו ביום טיול של בית ספר עם הרבה תלמידים תאילנדים חמודים) והעדפנו לאכול במקום אחר .

hidden village חמוד מינוס

Art in Paradise

מוזיאון תלת מימד מושקע וכייפי מאד! יוצאות תמונות ממש יפות והילדים עפו שם!

בילוי מהנה של כשעה וחצי- שעתיים. שימו לב לכתובת הנכונה כי המקום עבר לפני כמה זמן למקום חדש. נהג המונית הראשון לקח אותנו למיקום הישן של המוזיאון.

מיה השחקנית

יש חדרים הפוכים שזה מגניב ובסיום יש בית קפה ממש יפה גם. אין בו ממש מה לאכול אבל.

הפוכים בצ'אנג מאי

נסענו להמלצה שקיבלנו על מסעדה צמחונית בשם good souls kitchen. היה די טעים, יש להם פיצה טעימה. טעמנו גם את הקאו סוי, מנת הדגל של צ׳אנג מאי  הכוללת מרק קארי, חלב קוקוס, בצל מטוגן, צ׳ילי טחון, ליים, ועוד תבלינים אטריות ביצים מבושלות ואטריות ביצים מטוגנות קריספיות. לצד המנה נהוג להגיש סוג של מנגולד כבוש, בצל וליים. היה חריףףףף למרות שכמובן אמרתי לא חריף...

קאו סוי - מנת הדגל של צ'אנג מאי

שוק שבת בצ'אנג מאי

שוק ממש יפה עם דברים שווים ומיוחדים. הוא יותר קטן משוק ראשון המפורסם בעיר ועבורי היה בו פחות צפוף ויותר נעים להסתובב. קניתי מכנסיים קצרים יפים ב-150 באט, כובע, הילדים קנו לעצמם גם כמה דברים חמודים, יש הרבה דוכנים של דברים כייפים לבית, לגוף, אומנות. מומלץ. הערת סוגריים - אני לא מאוהבי השווקים, אבל משהו שם בסחורה היה שונה קצת משווקים אחרים שהיינו ואולי בגלל שבאנו מוקדם גם היה נעים להסתובב.

שוק שבת, נעים ומיוחד

משחקיית Block & Play

למחרת עופר היה צריך לעבוד אז לקחתי את הילדים 5 דקות נסיעה מהמלון למשחקייה שהיא כמו חנות צעצועים גדולה שבה אפשר פשוט לשחק עם כל הצעצועים. יש ממש הכל מהכל והילדים נהנו שם כמה שעות טובות. צמוד למשחקייה יש את בית הקפה שלהם עם אוכל תאילנדי פשוט וזול.

שוק יום ראשון בצ'אנג מאי

הוא מאדדד גדול, המון דוכנים ואנשים. יש את  אותם דוכנים של שוק שבת רק הרבה יותר גדול. מי שאוהב מבחר רחב וגם הרבה אוכל - יאהב. יש גם אווירה של מוזיקה חיה מכל מיני בתי קפה ברחובות של השוק. אבל בעיניי זה היה המוני מידי ואם אני צריכה לבחור איזה מהם אני מעדיפה אז את המצומצם יותר של שבת.

קניונים בצ'אנג מאי

יש את סנטרל צ'אנג מאי, רשת שיש בכל עיר גדולה. המון חנויות. קניתי שם סנדלים כי נקרעו לי ברשת Ipanema  המעולה. אמליץ יותר דווקא על הקניון שהיינו בו באזור נימן - מאיה קניון שהוא קצת יותר קטן, יותר מיוחד ומעוצב. יש בו כמובן גם אזור משחקים לילדים. אכלנו שם בsizlers מנה על מחבת חמה (עוף ואורז) והיה ממש טעים.

Maya lifestyle shopping center קניון חמוד ממש

המלצות על בתי קפה ומסעדות בצ'אנג מאי

בחלק מהמקומות היינו, חלק קיבלנו המלצות מחברים (תודה עידית, מרים ורעות!).

charin pie - בית קפה ובו יכולים להדפיס תמונה שלכם על הקפה

Sushi Umai - סושייה מומלצת

Mars cafe בית קפה בעיצוב חלל

Why not מסעדה איטלקית טובה

Rost8ary Lab גם לקפה (בלבד) משובח ומיוחד (נגיד קפה בצורת גולגולת!)

Aum מסעדה

ROAST8RY LAB | ดูข้อมูลที่เที่ยวบน Tripniceday
קפה גולגלת

נקודת מפנה

היינו כבר 3 וחצי ימים בצ'אנג מאי והרגשתי לא מחוברת למקום, לא מבינה את הקטע שלו. בשוק שבת פגשנו ישראלים שהכרנו מקופנגן שעכשיו גרים בצ'אנג מאי והם אמרו  - סעו לפאי! אבל לא תכננו פאי הפעם גם כי הנסיעה לשם היא 3 שעות מפותלות מאד וגם כי נשארו לנו 5 ימים, איך נספיק גם פאי ועוד לא עשינו טיולים מחוץ לצ'אנג מאי? שמורות ומקדשים כמו דוי סוטפ, דוי איתנון וכו'...(שוב כי לא השכרנו עוד רכב ורצינו להתחיל ברגוע. בדיעבד נראה לי שהמקומות מחוץ לעיר הם השווים יותר).

וגם במשחקייה פגשתי משפחה ישראלית שהכרתי בזכות פוסט שפרסמו על בית ורכב בצ'אנג מאי. אז דיברתי עם אב המשפחה (תודה כפיר!) וגם הוא אמר - סעו לפאי!

הייתה לנו אפשרות עד אותו לילה בחצות לבטל את המלון שהזמנו לימים הקרובים בצ'אנג מאי (S17) ולנסוע לפאי ל-4 ימים נטו. עד דקה לחצות עופר ואני שברנו את הראש מה כדאי לעשות. או שנשארים בצ'אנג מאי ועושים טיולי כוכב שעוד לא עשינו (כבר דאגנו לשכור למחרת רכב), או שעוברים למוד ספונטני (לא מוד שאני מכירה בכלל ובטיול עם ילדים בפרט) ונוסעים לגלות את פאי. כמה שניות לפני חצות עופר לוחץ על כפתור הביטול וזהו. ההחלטה נפלה. יש לנו רכב למחר בבוקר ונוסעים לפאי!

Fleur Cafe & Eatery

איך שיצאנו מהעיר ההתלהבות עלתה, הירוק בעיניים עשה טוב והגענו קודם כל למסעדה שרעות המליצה לנו והיא יפה כל כך וטעימה מאד. ממליצה מאד מאד מאד מאד!

הנה אתר המסעדה

מסעדה במיקום מיוחד וטעימה מאד

המפלים הדביקים

משם נסענו למפלים הדביקים מפלי Buathong- תופעת טבע ייחודית שבה לא מחליקים על הסלעים הרטובים מהמפל. יש חבלים לטפס וזו חוויה כייפית ומעצימה לילדים. לא מסובך, לא קשה, לא חייבים לרדת עד למטה ולטפס הכל, אפשר לבחור איפה עוצרים את הירידה ומאיפה מתחילים לטפס למעלה.

משם המשכנו עוד דברים מגניבים בדרך לפאי שאספר עליהם בפוסט הבא!

מסכמת את המקומות שביקרנו בהם בצ'אנג מאי:

1. Hidden Village - פארק דינוזאורים ומתקנים לילדים
  2. Art in Paradise - מוזיאון תלת מימד
  3. שוק שבת
  4. שוק ראשון
  5. משחקיית Block & Play
  6. שעה וחצי מהעיר - המפלים הדביקים

טיולים נוספים בסביבת צ'אנג מאי שאנחנו לא הספקנו אבל ממליצה לכם לבדוק:

1. Doi suthep מקדש על הר גבוה עם תצפית יפה על צ'אנג מאי. יש את הפארק עצמו גם.
  2. שמורת Doi Inthanon
  3. גן חיות אם אתם בקטע
  4. הגנים הבוטנים Royal Park Rajapruek - אפשר לשכור אופניים
  5. Grand Canyon Water Park - פארם מים עם מתנפחים ענקיים בסגנון Wipe out
  6. Pongyang Jungle Coaster Zipline Camp&Resort - רכבות הרים, אומגות ועוד
  7. כשעה וחצי מצ'אנג מאי יש את Chiang Dao - שמורה יפה לטיולים. קיבלתי המלצה על מקום פשוט בטבע אך מיוחד לישון בו At home Chiang Dao. אנחנו לא היינו אבל חברה סיפרה שזה מקום שקט מאד, טבע קסום ואנרגיה של ההרים שאי אפשר לתאר.
  8. אותה חברה המליצה על אגם Huay Tung Tao .

לסיכום, לעיר עצמה אנחנו פחות התחברנו, אבל לטבע שמסביב בהחלט כן וכשיצא לנו להיות בסביבה שוב נהיה מראש עם רכב ונטייל הרבה יותר מסביב מאשר בעיר עצמה.

אוטוטו מעלה את ההמשך על הטיול הקסום בפאי!