בנגקוק עם ילדים

צבעונית, הומה, מוארת, קצבית וחדשנית ולמרות הדימיון לניו יורק יש בה את הסטייל האסייתי שלה. פוסט המלצות מרוכז וענק לבנגקוק עם ילדים (וגם דברים שכיף להורים)

בואו נהיה בקשר

הפוסט הבא מרכז המלצות של 10 ימים בבנגקוק משני ביקורים שונים שקיימנו השנה באפריל ובאוגוסט. חלק מההמלצות הם על מקומות ייעודים לטיול עם ילדים וחלק רלבנטיים לכל מי שמבקר בבנגקוק.
לפני שטסנו לשם שמעתי המון דעות חלוקות על העיר - כאלו שממש אוהבים את בנגקוק ועפים עליה וכאלו שלא סובלים אותה ולא רוצים להיות בה. מהחוויה שלי, בנגקוק היא לא מזוהמת ומלוכלכת כמו שאולי חלקכם זוכרים מלפני הרבה שנים. בזכות הקורונה, בנגקוק הפכה לעיר יותר מסודרת, נקייה וטיפה פחות המונית.

המקומות שסקרתי בפוסט הזה:

אטרקציות לילדים בבנגקוק (אבל כאלו שגם אנחנו נהננו)

אטרקציות שמתאימות לכל מטייל בבנגקוק:

  1. Sky Walk - תצפית מרהיבה על כל בנגקוק מהמגדל הכי גבוה ורצפת זכוכית
  2. פארק לומפיני - פיסת טבע ירוקה במרכז בנגקוק עם לטאות כוח
  3. שייט תעלות - בסלמס של בנגקוק
  4. שוק צ'אטוצ'ק - מיליוני דוכנים של כל דבר בעולם
  5. דייט רומנטי באחד מה- Roof-top השווים

נתחיל בהמלצות לינה:

לינה במלון Sindhorn midtown

באפריל התארחנו במלון המצויין הזה באזור פארק לומפיני. חדרים גדולים ונוחים, מזרונים מפנקים, כריות סופר נוחות (וזה קצת אתגר בתאילנד משום מה, הן לרוב גבוהות כאלו ובמלון היו נמוכות ורחבות), ארוחת בוקר מעולה ומגוונת ובריכה מהממת עם נוף אורבני בקומה ה-18.

המלון גם קרוב לכמה קניונים מרכזיים כמו סיאם סנטר, סנטרל וורלד ובסוף הרחוב יש עוד קניון קטן יותר שנקרא סנטרל צ'ילדום. אכלנו שם ביום שהגענו לבנגקוק. יש שם מתחם ממוזג מלא דוכנים בשם LOFTER. מקבלים כרטיס נטען, בוחרים משלל הדוכנים מה שרוצים. כל המבחר קצת מבלבל, ממליצה על מרק עם בקר ואורז, הילדים אהבו ממש. קיבלנו שם מתנה להצטלם בתא צילום (זוכרים את זה? פוטובוט) אז יש לנו תמונות משפחתיות ממש חמודות משם. בכלל חזק בבנגקוק הפוטובוטים.

מצטלמים בפוטובוט עם סבא

באפריל טיילנו בבנגקוק גם עם חמי אז לקחנו שני חדרים רגילים עם דלת מקשרת. בחדר אחד אנחנו ישנו ובחדר השני חמי ישן עם הילדים. יש גם חדרי משפחה שבטח היינו לוקחים אם היינו רק ארבעתנו.

המלון צמוד לג'ימבורי הארבורלנד, רשת ג'ימבורי גדולה בבנגקוק. יש אפשרות גם לקחת חדר משפחה עם כניסה חופשית לג'ימבורי.

בריכת המלון Sindhorn Midtown בקומה ה-18

לינה במלון mercure sukumvit

באוגוסט לקחנו מלון באזור סוקמוויט שנקרא מרקיור, לא מאד רחוק מהמלון הקודם אבל מרכזי יותר מבחינת המסעדות ופאבים שיש ממש מתחת למלון. אהבנו מאד את סינדהורן, אבל המחירים בין אפריל לאוגוסט הוכפלו אז נאלצנו לחפש מלון אחר. 

יתרונות המלון מרקיור סוקומוויט:

- עיצוב יפה, חדרים גדולים, מיטת קומותיים לילדים

- העובדה שברחוב של המלון יש הרבה מסעדות ופאבים כולל מסעדת/בר המלון המגניבה

- יש חלון זכוכית ענק עם נוף בנגקוקי יפה מהחדר

נוף אורבני מחלון חדרנו

המיקום מתאים אולי יותר לרווקים שיכולים לצאת בערב ולהנות משלל הפאבים, למרות שגם אנחנו יצאנו פעם לאכול עם הילדים באחד הפאבים (היה אוכל טוב!) ואפילו ערב יחד ישבנו בבר המלון כשהילדים ישנו בחדר ואנחנו משגיחים עליהם עם אפליקצייה יעודית באייפד שמראה ומשמיעה את הילדים.

מול המלון יש מסעדה איטלקית ניו- יורקרית (בבנגקוק!) בשם Tonys. בשעה המוזרה שהגענו לשם (17:00) שהיא לא צהריים ולא ערב היא הייתה ריקה, שזה היה טוב כי הילדים היו בהתרגשות יתר וחשבו שהם עדיין בקופנגן רצים להם יחפים במסעדה.

כל המנות מוכנות hand made במקום ואפשר לראות איך מתפיחים את הבצק של הפיצה (מיה בחרה פיצה פפרוני) ואיך מקפלים לצורה מגניבה את הפסטה שלנו, וההמבורגר - וואו אחד הטעימים. מסעדה ממש ממש טעימה (לא זולה), מתאימה בהחלט גם לדייט ערב עם כוס יין. שווה ביקור גם אם לא תשנו במלון הקרוב.

TONY'S מסעדה איטלקית-ניו-יורקרית בבנגקוק

חסרונות המלון:

- לא הכי פשוט לצאת ולחזור מבחינת תנועה, רחוב די עמוס ופקוק (לא משהו נורא). יכול להיות גם שבגלל המיקום המרכזי הרבה נהגי מוניות לא הסכימו לקחת אותנו לפי מטר (הסבר בסעיף הבא).

- אין חדר משפחה ובו דלת הזזה או חדרים נפרדים להורים וילדים למרות שהחדר מספיק גדול ולגמרי מאפשר את זה.

- בופה ארוחת הבוקר חביב אבל לא הכי הכי טעים וגם מאד חוזר על עצמו, כמעט ואין גיוון.

הגעה והתניידות בעיר

אנחנו הגענו מקופנגן. ספיד בואט של 20 דקות מקופנגן לקוסמוי. עוד כמה דקות נסיעה לשדה התעופה ואז טיסה של שעה לבנגקוק. משם עוד 35 דקות במונית למלון. בשדה התעופה של בנגקוק (סוברנהומי) יש תחנת מוניות הכי מסודרת בעולם. מוציאים פתק מאחד המסכים שאומר בדיוק לאיזו חנייה של מונית לגשת. לא קופצים עלייך מיליון נהגים, אין עניין של התמקחות, הכל מאד מסודר ומשלמים by meter. גם מאד מאד זול!

רוב הנסיעות לאטרקציות שעשינו לקחו בין 10-30 דקות ועלו סביב 100 באט (10 ש"ח). רק הנסיעה מהשדה למלון הייתה קצת יותר יקרה כי משלמים גם כביש אגרה לכביש המהיר.
פעם אחת נסענו ברכבת העילית בשביל החוויה (44 באט לנוסע). אבל אין מה להשוות את הנוחות של מונית ממוזגת מנקודה לנקודה (חוץ  מלהרגיע את הילדים שלא יעשו יותר מידי רעש לנהג :).

אז וודאו שהמונית היא לפי מטר. באפריל רוב הנסיעות היו לנו ככה. באוגוסט כאמור אולי בגלל מיקום המלון אולי כי היו יותר תיירים, היה יותר מאתגר להשיג את זה והרבה נהגים רצו מחיר קבוע מראש שהוא יקר יותר.
בנוסף, היה נוח להשתמש גם באפליקציית GRAB ולהזמין מונית מראש והעלות גם מאד זולה (קצת יותר יקר מלתפוס מונית לפי מטר ברחוב).

לקחנו רכבת רק בשביל החוויה, אין על הנוחות של מונית בבנגקוק

עכשיו בואו נתחיל בטיול עצמו:

אקווריום ומאדאם טוסו

אחרי ארוחת הבוקר המפנקת במלון (ובואו נודה, זה אחד החלקים הכייפים בחופשה - קמים והופ יש מלא אוכל:), נסענו לקניון סיאם פארגון בו נמצא האקווריום הגדול והיפה בבנגקוק שנקרא Sea Life. בהתחלה התלבטנו אם ללכת לשם כי היינו לא מזמן באקווריום הגדול בפוקט אבל בסוף העובדה שזה מקום ממוזג וזה שהצלחתי להשיג כרטיסים במחיר של אזרחי תאילנד הכריעו את הכף והלכנו. אני ממש שמחה שהלכנו כי זה אקווריום מאד יפה ומושקע ויש בו מגוון אדיר של חיות והוא מתעלה אפילו על פוקט בעיניי. 

איך השגתי הנחה כל כך משמעותית? בגדול בזכות העובדה שיש לנו חשבון בנק תאילנדי. הם ביקשו לראות את כרטיס האשראי (שלא היה לנו) ושאלו איזו ויזה יש לנו (לא עניתי על זה ממש כי הנחתי שויזת תייר זו לא התשובה הנכונה…) בכל מקרה זה עבד ועלה לנו חצי ממחיר רגיל שגם ככה זה לא הכי זול אבל שווה את זה (היינו 3 מבוגרים ושני ילדים ושילמנו 300 ש"ח במקום 600). למי שמגיע כחלק מחופשה ולא גר פה אפשר גם לחפש קופונים מראש באתרים כמו trip, klook.

Sea Life Bangkok

האקווריום ענקי עם מיליון חיות בגדלים שונים (למשל סרטן ענק יותר מאיתנו ולעומת זאת צפרדע פיצית). כרישים, לוויתנים, פינגווינים, סוסוני ים (חיה כל כך מגניבה שהזכר הוא זה שבהריון!).
האקווריום מעוצב לפי נושאים (נגיד יערות הגשם ואז הכל בנוי כמו יער גשם עם החיות שבו). יש גם אזור אינטראקטיבי עם משחקים כמו מיהו הפינגווין ששוחה הכי מהר? בקיצור - שווה ממש!

משחקים אינטראקטיביים באקווריום

אחרי שעתיים וחצי באקווריום היינו מאד רעבים. הבאנו איתנו נשנושים קטנים ויש גם שטויות לקנות שם. אכלנו צהריים בקניון. מקדונלד'ס לילדים וסבא ואנחנו טעמנו מרק ראמן במסעדה שקיבלה סינר מישלן (ציון לשבח על מרק הראמן שלה). היה טעים אבל לא הרגשתי משהו מיוחד בטירוף. המסעדה נקראת Tonchin Ramam ויש לה כל מיני סניפים ברחבי בנגקוק.

אחר כך הילדים רצו ג'ימבורי וכשהלכנו לחפש אותו במבנה השני של הקניון, מצאנו את מוזיאון מאדאם טוסו. כשקונים כרטיס לאקווריום מקבלים גם כרטיס ל-מאדאם טוסו. אף אחד מהחברים שלנו שהיה באקווריום לא הלך ולא ידענו על המקום כלום. לא תיכננו גם ללכת כי זכרנו רק את מוזיאוני השעווה שראינו אי שם בניינטיז שזה חמוד אבל הרגיש מיושן כזה.
ובכן - מזל שנתקלנו בזה כי זה היה מהמם!
המוזיאון מאד אינטראקטיבי, לא רק לבהות בבובות. באזור של הכדורגלנים (דיוויד בקאהם וחבריו) היה אפשר לבעוט בכדור האמיתי לשער במסך. היה אפשר לשחק כדורסל ומשחקים נוספים ובגדול הייתה חוויה מאד שמחה וכייפית. היה אזור של אקס פקטור שהילדים ישר הלכו לשיר במיקרופון ואנחנו ישבנו במקום של השופטים לחצנו על הבאזר X! היה אזור של סרטים הודיים ואפשר היה להשתתף בסרט הודי. ביונסה דפקה שם שואו עם הדסטניז צ'יילד וגם לבד. בקיצור כבר יש לכם כרטיס שווה לנצל ולראות גם את המוזיאון הזה שנמצא בבניין השני של הקניון.

עופר ואריאנה גרנדה במאדאם טוסו בנגקוק

הארבורלנד ושייט תעלות

מהרגע שנחתנו בערך הילדים רצו ג'ימבורי כי הבטחנו להם שיש בבנגקוק ג'ימבורי ממש שווה. אז אומנם יש לנו אחד צמוד למלון אבל לקחנו אותם לג'ימבורי הכי גדול של הרשת Mega Harborland שנמצא באייקון סיאם. עופר נכנס איתם לשעתיים ומשהו של מגלשות, מתקנים, אופניים, יצירה ועוד. אני בינתיים הלכתי לשופינג :).
בהקשר של שופינג - יש בקניון הזה (וברוב הקניונים שראיתי בבנגקוק) חנויות מוכרות כמו H&M ועד חנויות יקרות בטירוף כמו פראדה ועוד. המחירים של הרשתות הרגילות הוא כמו בישראל. מה שנחמד בקניונים בתאילנד (מלבד המזגן שלפעמים הוא סופר קפוא אז ממליצה על סווטשרטים לכולם) זה שהם מעוצבים ממש יפה וכל אחד שונה ומיוחד.

מגה הארבולרנד בקניון אייקון סיאם

אחרי שעתיים ומשהו בג'ימבורי/שופינג, אכלנו בקומה התחתונה של הקניון.  יש שם שוק עם מאכלים תאילנדים פשוטים וזולים מאד כמו פתאי ב-5 ש"ח, עוף על מקל מהמנגל בשני שקלים, תירס בשני שקלים ועוד. משם לקחנו מונית לאזור מרוחק בעיר ממנו יצאנו לשייט תעלות. חברה מאד המליצה על זה אז לא התעמקתי יותר מידי. אם הייתי יודעת שזה שייט בסלאמס של בנגקוק כנראה הייתי מוותרת. יש אפשרות לקחת סיור של 3 שעות עם מדריך אבל בגלל שהיינו עם ילדים קטנים ועדיין חם בחוץ, אפילו מי שאיתה קבעתי את הסיור אמרה ששעתיים לא מודרך זה אולי עדיף. חשבתי שנראה נופים יפים של העיר אבל ראינו ההפך. רואים את הפער בין מגדלי היוקרה לאזור של האנשים שגרים בתעלות בבתים מתפרקים, הרוסים, ממש לא ראויים למגורים.

שייט תעלות בסלאמס של בנגקוק

יכול להיות שאני מפספסת משהו שבסיור המודרך הייתי מבינה ומעריכה יותר - שווה בדיקה.
לנו היה משעמם מאד… בנקודה אחת עצרנו שהילדים יאכילו את הדגים בלחם (זו תחנה קבועה כחלק מהסיור) ועוד תחנה הייתה לחוות סחלבים. המקום היחיד בבנגקוק בערך שנעקצתי מיתושים. בסיום הסיור ביקשנו לרדת במקדש של הביג בודהה. היה מרשים ויפה. אבל את זה אפשר לעשות גם לבד (אם כי בטח לא היינו נוסעים במיוחד אז את זה הרווחנו).

ביג בודהה

החברה שהמליצה מבקשת לעדכן שעשתה קודם לכן סיור מודרך והייתה ללא ילדים ואז ירדה בהרבה תחנות כמו כפר האמנים וראתה עוד דברים ושמעה עוד סיפורים ולכן נהנתה מאד. אז כמובן שתבדקו בעצמכם את כל הפרטים ובהתאם להרכב בו אתם נמצאים תדעו להעריך מה מתאים לכם.

שוק צ'אטוצ'אק, מוזיאון דיסקברי לילדים ודייט רומנטי ברוף טופ מדהים

ביום הרביעי שלנו בבנגקוק (יום שבת), חמי ואני הלכנו לשוק צ'אטוצ'ק והילדים ועופר הלכו למוזיאון דיסקאברי לילדים שנמצא ממש ממול השוק. סוג של מוזיאון מדע חינמי. המוזיאון פתוח רק עד 16:00 בגלל זה הלכנו בצהריים לשוק. רק בשבת גילינו שבשישי השוק פתוח בערב ובשאר השבוע עד 18:00. אז בלי ילדים אני ממליצה ללכת בשישי בערב פשוט כי חם במהלך היום. בגדול, השוק לא כל כך לילדים בעיניי כי הוא מלא דוכנים וענק. יש חלק שלם של חיות כלואות למכירה וזה בכלל לא קשור לכלום. הסתובבנו כמעט שעתיים בשוק וכמו שחבר אמר: "זה לזאדה שהתפוצצה לדוכנים". לזאדה זה האלי אקספרס בתאילנד, כל דבר שתרצו במחירים מאד זולים שמגיע עד הבית תוך כמה ימים. ולכן אחרי סיבוב בשוק הזה וגם בקניונים אני חייבת להגיד שהכי טוב לקנות אונליין. כבר אין איזה יתרון משמעותי לשווקים. זה סתם חם ומעייף. לא ראיתי בשוק משהו שאי אפשר להשיג אונליין ואולי אפילו במחירים טובים יותר. מי שאוהב שוק כמובן שיבקר ובטח אפשר למצוא מציאות ודברים מיוחדים (כמו אולי הקומקום והכוסות שחמי קנה לחמותי). קניתי תיק חמוד ב-10 ש"ח (שבקופנגן עולה פי 3) ופצצות אמבטייה לילדים 2 ב-10 ש"ח וזהו בערך.

שוק צ'אטוצ'אק

מוזיאון הדיסקאברי מאד פשוט ומיושן וחצי ממנו היה סגור. איכשהו הילדים כן נהנו להעביר בו שעתיים. חביב אבל לא יותר.

מוזיאון דיסקברי לילדים

כשחזרנו אחרי מקלחות וקצת מנוחה, הזמנו לילדים ולחמי פיצה משירות החדרים של המלון והם ראו סרט והלכו לישון. ואנחנו יצאנו לדייט לילי מיוחד באחד מהרוף טופ ברים השווים של בנגקוק שנקרא SEEN.

הבר נמצא בקומה ה-26 של אחד המלונות היפים בעיר המשקיף על הנהר ועל כל בנגקוק. אם יש לכם הזדמנות אולי אפשר להגיע מוקדם יותר לתפוס גם את השקיעה.

SEEN Restaurant and bar

יש צוות ענק למקום וכל רגע מישהו אחר בא "לשרת" אותנו איכשהו. זו מסעדת שף שהסלוגן שלה הוא "Sin and be seen". גם הקוקטיילים המיוחדים שלהם בנויים לפי שבעת החטאים. השף (כתוב באתר שהוא סלבריטי) הוא פורטוגזי/ברזילאי. הקוקטיילים היו טובים, לקחנו פסטה פטריות בשמנת ממש מעולה וגם קינוח נחמד (משהו עם בננות ושוקולד והיה מתוק בטירוף…). האווירה הייתה מאד מיוחדת ורומנטית עם הנוף הפרוס והמואר של בנגקוק. הדי ג'יי של המסעדה היה מעולה ואפילו שם את שיר החופה שלנו בגרסה מיוחדת (you've got the love של Florence and the machine). גילינו שבקומה השלישית יש בר ריקודים עם מופעי דראג ששייכים גם לאותה מסעדה אז כשסיימנו ירדנו לשם לראות מה קורה אבל לא באמת הייתה מסיבה רק מוזיקה רועשת במיוחד וקצת אנשים. אולי בזמן אחר זה יותר חי ומגניב, שווה בדיקה.

פארק לומפיני והגלגל הענק באסיה טיק

זה היה היום האחרון של חמי בתאילנד. לא היה לנו הרבה זמן לפני הטיסה שלו אבל רצינו לעשות עוד משהו אחד אחרון יחד לפני שיסע לשדה. אז אחרי ארוחת הבוקר לקחנו מונית של 3 דקות מהמלון שלנו ללומפיני פארק. פארק יפה שמזכיר קצת את סנטרל פארק. ראינו שם לפחות 4-5 לטאות כוח ענקיות. או לידנו בדשא או באגם עצמו. ההמלצות אכן נכונות - להגיע לפארק אחה"צ כי בבוקר/צהריים חם שם אש. אז לא היינו יותר מידי... יש שם גן שעשועים ישן אך חביב.

פארק לומפיני מלא לטאות כוח

משם רצינו ללכת לראות סרט לילדים בקולנוע. יש קולנוע מיוחד לילדים עם ספות נוחות ולא חשוך מידי ובריכת כדורים, אבל בזמן ביקורנו בבנגקוק, סרט הילדים היחידי שהקרינו היה סוניק 2 וזה לא ממש לגיל של מיה ורום… אז לא ראינו סרט בסוף. קולנוע לילדים יש בסיאם פרגון, בקומה 5 אבל גם בקניונים נוספים.

במקום הסרט הלכנו לשחק באולינג. זו הייתה הפעם הראשונה של רום ואולי השלישית של מיה. היה נחמד אבל הם מיצו די מהר כי היו רעבים (למרות ששאלתי אותם מלא לפני וטענו שלא... אני בטוחה שאם היינו אוכלים לפני, היה משחק יותר כייפי ורגוע)

מתחם הבאולינג בקניון סיאם פארגון

אחרי שאכלנו לקחנו את הילדים לשחק קצת במתקנים שיש בתוך חנות צעצועים בקניון. חנויות הצעצועים שם ענקיות ומלאות מותגים (מחירים כמו בארץ ויותר) אבל יש שם תמיד ליד כל מיני מתקנים חמודים לילדים. משם לקחנו מונית ל-Asiatique, אזור יפה צמוד לנהר שיש בו גלגל ענק, קרוסלת סוסים, רכבת הרים קטנה ומפחידה, מסעדות וחנויות. קצת כמו נמל תל אביב משולב עם מתחם שרונה.

מתחם שרונה משולב עם נמל תל אביב - אסיהטיק

ממש נחמד שם בערב ואפשר לאכול באחת המסעדות.

בגלגל הענק - אסיהטיe

מלון ושופינג

בוקר רגוע במלון. נהננו מהבריכה היפה והנעימה של המלון. אכלנו צהריים במסעדה שאנחנו אוהבים עוד מפוקט וגלינו ליד המלון שלנו On the table. הכל טעים! ויש גם אחלה סושי.

נסענו שוב לסיאם פארגון כי זכרנו שיש שם גם ג'ימבורי פתוח חינמי ואופציה להשלמת קצת קניות (בגדי ים של RIP CURL היו אז ב50% הנחה) וקצת H&M לילדים. 

קניות אחרונות ומשחקים בקניון סיאם פארגון

לונה פארק Dreamworld

הלונה פארק הוא מחוץ לעיר עצמה, אטרקציה קצת יותר מרוחקת.

נסענו במונית לפי מטר וזו הייתה האופציה המהירה והזולה ביותר. לקח כ-50 דקות להגיע מהמלון שלנו והעלות הייתה כ-350 באט כולל כביש מהיר.

יש כל מיני אפליקציות שמקנות הנחה אם קונים יום קודם אבל לא הספקנו לעשות את זה אז שילמנו במקום עם הנחה מסויימת שהייתה באותו זמן.

הילדים שלנו קטנים אז לא יכולים לעשות הכל הכל אבל היו מספיק מתקנים עבורם ושילמנו בנפרד גם על עולם השלג.

יש טבלה של מתקנים אפשריים לפי גובה.
לגובה של 90-109 ס"מ יש 15 מתקנים מתאימים

לגובה של 110-120 ס"מ יש 19 מתקנים מתאימים

לגובה של 121-129 יש 15 מתקנים מתאימים

לגובה של 140 ס"מ ומעלה יש 21 מתקנים מתאימים

למרות שהיו כל מיני בני נוער תאילנדים בפארק אני חושבת שהוא מתאים יותר עד גיל 13- 14 מקסימום ויותר לגילאים הקטנים.

דיסני תאילנדי - דרים וורלד בנגקוק

הפארק מצד אחד מרגיש כמו דיסנילנד מיושן כזה ובהחלט לא מתקרב לרמה של המותג האמיתי אבל כשהילדים שלכם בני 4 ו-6 וחצי המקום מושלם ומרגש עבורם ממש.

התחלנו ברכבל לצד השני אבל האמת שאולי כדאי להתחיל בטיול רגלי של מה שיש בהתחלה כי יש שם דברים מאד יפים, אבל אם רוצים להתחיל ישר במתקנים אז הרכבל זו אופציה.

המתקנים שמיה בת השש וחצי הכי אהבה הם רכבת ההרים בחושך וספלאש שיורדים ירידה במין מפל כזה עם סירה.

סופר ספלאשששש

רום בן הארבע נהנה לשוט בסירה קטנה וכל מה שקשור למכוניות - הם אפילו זכו לנהוג במכונית גדולה בעצמם (כשכמובן שהמכונית היא על מסלול קבוע ולא משנה מה הם עושים היא לא סוטה אבל עדיין יש גז שצריך ללחוץ והגה להזיז).

מתחם השלג היה מגניב ומפחיד (עבורי) לא מאמינה שממש התגלשתי במזחלת ירידת שלג גדולה. המתחם ממש קפוא (מינוס חצי מעלה) וכולנו קפאנו.

בתמונה חצי מגובה ההתגלשות!

לא ברור איך הילדים רצו להתגלש פעמיים. להתלבש ממש חם אם נכנסים, לא הספיקו המכנסיים הארוכים ששמתי להם, המעיל שנותנים לא הכי מחמם, אולי צריך גם חולצה ארוכה עבה מתחת.

התלבשנו אבל בפנים עדיין קפאנו

דיסהמלצה גדולה - יש איזה מופע אקשן בסופ"ש, התיישבנו לראות והוא מלא באלימות, פיצוצים, יריות. לא מתאים בעיניי לילדים קטנים. את המצעד לא הספקנו לראות.

היינו שם מ-11 עד 16 (נסגר ב-18) כי התחיל מבול ואנחנו (ההורים) התעייפנו. אבל בסוף גילינו עוד כל מיני דברים נחמדים כמו בית ממתקים, ועוד כמה מתקנים שאם לא היה מבול אולי היינו נשארים עוד קצת.

מבחינת האוכל בפארק יש KFC ודוכנים עם אוכל תאילנדי. לא משהו מזהיר. כמובן שלל ממתקים.

סך הכל מקום שווה לילדים קטנים :)

משחקיית Playmondo קניון סנטרל וורלד

משחקייה מאד מושקעת ונעימה. המון כדורים, מגלשות, טרמפולינה, מתקן מגניב שמכניסים אליו מטפחת והוא עובר בצינורות על ידי דחיפת אוויר עד שיוצא עף החוצה חזרה לילד.

הילדים היו שם כשלוש שעות. עד גיל נדרש מלווה מבוגר.

playmondo בסנטרל וורלד

אחר כך הלכנו לאכול והיה לילדים טעים במסעדה שנקראת spagetti factory.

כשחזרנו למלון נפרדנו מהחברים שלנו שטסו בלילה לישראל חזרה. נתגעגע אליכם!!!

נפרדים מהשפירא'ס

דקטלון והמגדל הגבוה בתאילנד

פעם ראשונה שלנו בחנות של דקלטון אבר. בחיים לא הלכנו… רום היה צריך בגד ים חדש וסנדלים ואני רציתי בגדי ספורט. אחר כך חזרנו שוב לסנטרל וורלד כי מיה ממש רצתה לאכול שוב במסעדת הספגטי שם וגם לשחק במכונות שליד הג'ימבורי. אני אכלתי בסושייה חביבה. משם נסענו למקום שרציתי לבקר באפריל ובדיוק היה בשיפוצים - skywalk.

תצפית מדהימה מהקומה ה-78 על כל בנגקוק. רצפת זכוכית המשקיפה על העיר- ממש רואים את כל המכוניות והאנשים קטנים קטנים  קטנים. הזמן הכי טוב להגיע הוא לקראת שקיעה. אנחנו הגענו ב17:30 והיינו כשעתיים. גובה המגדל הוא 314 מטר מקום טוב באמצע בין מגדלי השחקים בעולם.

מקום טוב באמצע לתאילנדים

ממש ממש ממליצה! למרות שהכרטיסים לא הכי זולים, זה שווה. אנחנו לקחנו מונית מהקניון לשם ונהג המונית הציע שיקנה בהנחה עבורנו את הכרטיסים (הוא מקבל על זה כסף כמובן) אז עלה לנו 200 באט לילד ו-700 באט למבוגר.

רצפת זכוכית המשקיפה על בנגקוק skywalk

 גם את זה אפשר לרכוש מראש באפליקציית KLOOK. אגב האופציה ברכישת הכרטיס עם צילום תמונות שם זה פשוט שמצלמים אתכם בהתחלה על מסך ירוק ובסוף מביאים לכם את זה עם הרקע מאחור מודבק. זה יפה ומזכרת נחמדה. לא קריטי אבל אם אתם קונים משם אז זה זול יותר מאשר לקנות ביציאה. השתייה שם יקרה אבל עדיין התפנקנו בבירה, קוקוס ומים.

מומלץ להגיע לקראת שקיעה

בלילה רום העלה חום ולא נשם כל כך טוב. הנובימול הוריד לו ישר את החום והוא ישן טוב אבל אנחנו לא היינו רגועים ולכן את היום הבא פתחנו ב…

מרפאת ילדים בבית חולים, טרמינל 21 ו…הופעה?

אחרי ארוחת הבוקר במלון נסענו נסיעה קצרה לבית החולים הקרוב לראות רופאת ילדים לרום. הוא כבר לא היה עם חום אבל היינו מודאגים מהנשימה שלו אז העדפנו לבדוק. לא לקחנו איתנו את מכשיר האינהלציה או הטייטו שיש לנו איתנו בקופנגן מהארץ. הרופאה אמרה שגם ככה זה לא מה שהוא צריך, יש לו וירוס שדורש תרופות אחרות ודלקת באוזן ימין. המליצה על אנטיביוטיקה ועוד כמה תרופות. כשהגענו לקופה והרוקח הביא לנו מיליארד תרופות התחלנו קצת לסנן כי זה היה ממש מוגזם כמות התרופות. נותרנו עם סירופ ירוק

לצינון. אנטיביוטיקה בטיפות לאוזן ולפה, מי מלח וטיפות אף, וספריי להקל על כאב גרון. עדיין הרבה אבל עבד.

Samitivej Hospital שלא תצטרכו אבל טיפול טוב

בערב היו לנו כרטיסים להופעה של בילי אייליש, הזמרת האהובה על עופר כבר הרבה זמן. התלבטנו אם לבטל. אמרנו שנראה איך הוא ירגיש במהלך היום אחרי התרופות. משם נסענו לאכול בקניון טרמינל 21 שבנוי כך שכל קומה מעוצבת כמו עיר אחרת - פריז, לונדון, הוליווד וכו'. יפה להסתובב שם.

אכלנו בסיזלרס, לא האוכל הכי טעים אבל היה ממש נחמד שהביאו לילדים חוברות וצבעים.

חוברות וצבעים בסיזרל'ס

רום היה נראה טוב, חזרנו למלון למקלחות ומנוחה ואז הגיעה הבייביסיטר שקבענו לנו מראש (אחרי שיחות, המלצות ותחקיר בטחוני, סתם:). היה נראה שהילדים מסתדרים טוב. עידכנו אותה שהוא לא הרגיש טוב אתמול, נתנו לרום את כל התרופות ויצאנו. לא לפני שעדכנו את הבייביסטר שגם שמנו את האייפד כמצלמה ואנחנו יכולים לראות אותם והם אותנו אם ירצו.

הופעה של בילי אייליש

הייתה לנו נסיעה ארוכה של שעה לאיצטדיון שבו הייתה ההופעה וכל הדרך חשבתי לעצמי - יו למה אנחנו נוסעים, רום רק אתמול לא הרגיש טוב, האיטדיון רחוק, זה מעייף, מזל שההופעה עם כסאות בישיבה ועוד כל מיני מחשבות זקנות כאלו של אמא בת 38. אבל כשההופעה התחילה - וואוו! רק שרתי קפצתי ורקדתי ולמרות שחשבתי שאני הולכת בשביל עופר, ההכנה שלי למופע השתלמה והכרתי את כל השירים ונהננתי מאד. יש בבילי משהו מאד צנוע ומצד שני היא פרפורמית מעולה, עם קול מדהים באפס מאמץ. 

בילי ופיניס אייליש האדירים

בחזור היה בלאגן עם המוניות, מלא אנשים ניסו לתפוס, הגראב היה עמוס ולקח לנו זמן עד שהצלחנו להזמין במחיר יקר את המונית שלנו חזרה. אבל אמא ובת ישראליות חברו אלינו כי המלון שלהן היה קרוב אז חלקנו את הנסיעה וזה היה נחמד. הן גרות על קו ישראל- קוסמוי ויש להם מסעדה שם.

בנגקוק- צ'אנג מאי

בבוקר אכלנו, ארזנו וישר נסענו לשדה התעופה ליעד הבא שלנו בחופשה -צ'אנג מאי!

מוזמנים לקרוא על החופשה הזו בפוסט הבא.

אטרקציות נוספות שלא עשינו:


1-החלקה על הקרח

2 - האסקי קפה - בית קפה עם עשרות כלבי האסקי שאפשר ללטף ולשחק. שומרים ומטפלים בהם טוב. חובבי הכלבים מספרים שזו חוויה מדהימה.

תכתבו לי משהו

ואת זה קראת כבר?