טיול לפוקט- קאו לאק- קאו סוק- קראבי

ממלון מושלם בקאו לאק, לג'ונגל הפראי של קאו סוק, לאגם עוצר הנשימה צ'אולן, לקראבי המדהימה ועוד טעימונת מפוקט. המדריך לטיול באחד האזורים היפים ביותר בתאילנד

בואו נהיה בקשר

היי! אנחנו טלי ועופר ההורים של מיה ורום. באוגוסט 2021 עברנו לגור בקופנגן אחרי חודש בפוקט.
בדצמבר ההורים שלי באו לבקר אותנו ועשינו את הטיול יחד איתם.

בדצמבר 2023 טיילנו רק ארבעתנו שוב בפוקט וקראבי, בפוסט הזה שאתם הולכים לקרוא הוספתי עוד פעילויות לקראבי ובפוסט של חודש בפוקט עידכנתי מה עשינו גם ב-2023 בפוקט

משך הטיול: שבועיים וחצי

טווח גילאים: 3.5-70

חלוקה לימים:

5 ימים פוקט

5 ימים קאו לאק

לילה בקאו סוק

לילה באגם צ'אולן (ריזורט צף)

5 ימים קראבי

3 ימים פוקט

בדצמבר 2023 נסענו לטייל שוב בפוקט וקראבי ועידכנתי את הפוסט בהתאם

פוקט - התחלה וסוף טיול 15-19/12 , 30/12-2/1

כשהגענו באוגוסט לתאילנד בילינו חודש בפוקט וכתבתי על זה כאן. אבל הנה כמה חידושים מהביקור האחרון:

מלון אנגסנה לגונה פוקט

בחודש טיול שלנו בפוקט, האזור היחידי כמעט שלא היינו בו היה אזור הלגונה. יצאנו פעם אחת לארוחת ערב שם אבל לא בילינו יותר מידי. אז הפעם רציתי לנסות את האזור הזה וחברים המליצו על האנגסנה. הוא גם קרוב לשדה תעופה שזה יתרון גם לנו אחרי יום מעברים וגם להורים שלי אחרי 11 שעות טיסה מישראל.
אנחנו הגענו 3 ימים לפניהם ופשוט נחנו במלון. החדר גדול ונחמד, סטנדרטי. הנוף של המלון ללגונה מאד יפה.
לבריכה יש חלק עמוק וחלק רדוד שבו יש חול ים עם חוף מלאכותי קטן. אפשר לקחת סירת פדלים חמודה לקצת פידול ועוד כל מיני כלי שייט וגם יש מונית סירה למלונות אחרים. יש גם שייט קצר מצד לצד כדי להגיע בדקה לחוף הים או ללכת ברגל כמה דקות.

מפדלים ונהנים. מלון אנגסנה לגונה פוקט

כשהלכנו לחוף גילינו שבדיוק מתקיימת בו אליפות העולם (!) בכדור עף חופים. ישבנו לנו במסעדה על החוף שממש צמודה לתחרות וצפינו בנבחרת הנשים המעולה בעודנו אוכלים ושותים קוקוס ושייק פירות. הן מתאמצות חבל על הזמן ואנחנו בולסים. חופשה :)

אליפות העולם בכדור עף חופים 2021

יש במלון ג'ימבורי חמוד עם פעילויות כמו הכנת צמידים או מסכות של חיות. האוכל בחדר אוכל היה טוב ומגוון. על החוף יש עוד מסעדות (המסעדה על החוף של המלון לא הייתה הכי טובה לדעתנו).

בגדול המלון יפה, נמצא במיקום טוב (קרוב לפארק המים בלו טרי ולמסעדה עם העלים המדהימה שסיפרתי עליה גם כאן) אבל אחרי שהיינו כבר במלונות נוספים בפוקט אני חושבת שאין על רשת מריוט ובפעם הבאה שנהיה בפוקט ננסה את מריוט מרלין (היינו במריוט נאי יאנג המעולה).

המלון בלילה

כשחזרנו לפוקט בסוף הטיול לנו במלון פשוט באזור רוואי, זה היה הסילבסטר והכל היה עמוס ויקר. בילינו יום בחוף קאטה היפה (שבאוגוסט היה ריק לחלוטין ועכשיו היה מפוצץ!) ועוד יום ממוזג בקניון  Central Phuket. הפעם הגענו גם לחלק השני של הקניון וגלינו ששם יש חנויות יותר רגילות ולא רק יוקרתיות בטירוף. לקחנו את הילדים לג'ימבורי ממש מושקע שנקרא kidzoona festival Phuket. הג'ימבורי גדול ויש בו תחנות משחק שונות - למשל סופרמרקט, חנות סושי, חנות פרחים, מרפאה, וטרינר, מספרה, בריכת כדורים ענקית, מתנפחים, אופניים, אזור לקטנטנים והייתה אפילו הפעלה של ריקודים ובובות שהסתובבו ורקדו עם הילדים. חסרונות: הג'ימבורי די יקר, גם ההורה משלם ואם הורה אחד נכנס אז אי אפשר באמצע להתחלף (אולי קשור לקורונה, לא יודעת) וצריך לקנות גרביים (או שתביאו מהבית עכשיו שאתם יודעים:). אני חושבת ששעתיים בילוי בסופ"ש לשני ילדים והורה יצא בערך 1000 באט (100 ש"ח).

ג'ימבורי מטורף בקניון בפוקט

קאו לאק 19-23/12

שעה וחצי נסיעה מפרידות בין המלון שלנו בפוקט למלון The Sands בקאו לאק. כיוון שאנחנו בחופשה, התארגנו לאט (וגם לקח לעופר זמן להרכיב את הגגון ולסדר את המזוודות) אז הגענו אחה"צ ונפעמנו! כל לובי המלון היה מואר בעשרות קישוטים לכבוד הכריסמס הקרב. מרהיב! חדר המשפחה שלקחנו מסודר כל כך וחכם  - יש דלת מפרידה בין מיטת ההורים לילדים והכל מעוצב כמו אונייה. ירדנו להסתובב במלון לאכול ארוחת ערב והיה מופע אש נחמד.

מואר ויפה The Sands Khao Lak


למחרת הילדים נהנו ממתקני המים, מהמגלשות ומהאבובים השווים שיש במלון (המגלשות והאבובים בשעות ספציפיות, לא כל היום). אחד היתרונות לטייל בתקופה הזו היא שחוץ מהסופ"ש שהיה קצת עמוס כי זה גם חג וכולם בחופש, ביום שני המלון התרוקן, ולא היה לילדים תור לשום דבר והיה הרבה מרחב.

אבוביםםםםם

הג'ימבורי המצויין גם היה ריק יחסית אחרי הסופ"ש. המלון הזה ממש תענוג לילדים לא צריך שום אטרקציות מסביב, יש מספיק מה לעשות בלי לצאת מהמלון. למבוגרים שרוצים שקט יותר יש בריכה על הים שהיא גדולה ונעימה.

אבא שלי ואני בבריכה השקטה ליד הים

אני יודעת שיש בקאו לאק מוזיאון צונמי (קאו לאק נמחקה לגמרי בצונאמי ב-2004), חוות צבים ואפשר גם לעשות במבוק ראפטינג, אבל אנחנו פשוט נהננו במלון. יצאנו כמה פעמים למסעדה מעולה בשם Mojo ברחוב הראשי ליד המלון (נראה שיש רחוב אחד ובו כל המסעדות וחנויות מזכרות וכמה מכולות קטנות) וזהו. 

מאד ממליצה על המלון הזה, רמת שירות גבוהה, חדרים נעימים מאד, אוכל סבבה (קצת לא מגוון אבל לא נורא) ובאמת מפנק לילדים ולהורים בו"ז.

התלבטנו אם לקחת חדר עם יציאה לבריכה, נראה מאד כיף ומפנק אבל בסוף לא לקחנו כי הבריכה מהחדר לא מתחברת לבריכה הגדולה ובמילא שם כל המתקנים. אז רוב הזמן היינו בבריכת הילדים או בבריכה שעל יד הים. אולי רלבנטי יותר להורים עם תינוקות או ילדים קטנים שישנים שנ"צ וההורים רוצים בינתיים להכנס לבריכה.

קאו סוק 23-24/12

בשעה נסיעה מדה סנדס קאו לאק מגיעים לרוק אנד טרי האוס, המלון בו ישנו בקאו סוק. עשינו את העצירה הזו כדי לא לאחר ולהעמיס נסיעות מקאו לאק לאגם צ'אולן שהוא למעשה גולת הכותרת מבחינתי באזור הזה ומאד רציתי להגיע אליו. השייט לריזורט הצף באגם (אסביר בהמשך) יוצא ב-11:30 ולא רציתי שנצטרך לקום מאד מוקדם, לאכול מהר ולהיות בלחץ לא לפספס את השייט, אז ישנו לילה באמצע הדרך ליד שמורת הטבע קאו סוק. אם אתם אוהבים לטייל אז בשמורה יש טרקים ובפברואר פורח הפרח הגדול בעולם. בהרכב שלנו של בני 3.5, 6, 67, 70 וזוג הורים בני 37 עצלנים כאלו, טרקים לא ממש היו בתכנון. אמרו לי מראש שהמלון הזה הוא מקום פשוט ולא לצפות ליותר מידי, אבל לא מצאתי יותר מידי אופציות בדרך שבין קאו לאק למזח ממנו יוצאים לאגם ואני תמיד מעדיפה לסגור מקומות שאנשים שאני מכירה היו ויכולים לתת איזושהי אינדיקציה על טיב המקום. אז באמת בחדר שלנו היו 4 מיטות, מקלחת, שירותים, מאוורר ומזגן וזהו. פשוט אבל מה שצריך ללילה. להורים שלי בחדר הזוגי היה בהתחלה ריח של טחב (אני מניחה שפשוט הרבה זמן לא היו שם אנשים, בכל זאת קורונה ורק עכשיו התחילה עונת התיירות + תאילנד נפתחה) אז החלפנו להם חדר והיה בסדר :).

rock & Tree house קאו סוק

בצהריים יצאנו לשייט קיאקים בנהר קאו סוק הקרוב. סגרנו דרך המלון אז לקחו אותנו לאסוף את המדריכים שמשיטים אותנו ואת הקייאקים ומשם לאגם.
לקחנו 3 קייאקים, זוג+משיט בכל קייאק. מידי פעם ראינו קצת חיות, נחש על העץ, דגים, ציפורים ונוף נחמד. שייט רגוע, לא משהו אקסטרימי בכלל. המים מאד רדודים גם.

שייט בנהר קאו סוק

"עכשיו נעצור לקפה במבוק" אמר אחד המדריכים. לא הבנו מה הכוונה ואז גילינו שהם מגלפים במקום כוסות וכפיות מבמבוק וגם צינור במבוק ארוך שדרכו הם מרתיחים את המים לתה/קפה. זה היה מהמם! (הקפה והתה רגילים לגמרי, אבל הכוסות והכפיות שגילפו במקום מהבמבוק ממש מול העיניים שלנו שווה את העצירה).

כוסות וכפיות במבוק שגולפו עבורנו במקום

הכל לקח כשעתיים ומשם הקפצתי את המשפחה שלי ישר לבית הקפה Bridge hill caffe. בעיקרון זה באמצע הדרך לאגם (חצי שעה נסיעה מהרוק אנד טרי האוס) אבל ידעתי שלמחרת לא נספיק לעצור בדרך ולא רציתי לוותר על הנוף היפה והאווירה של המקום. אז למרות שכבר נהיה קצת מאוחר הספקנו לסוף השקיעה ואכלנו שם ארוחת ערב. המטבח נסגר ב-17:00 אני חושבת, אבל מהמלון התקשרו לבקש בשבילנו שיפתחו אותו עוד קצת עבורנו. אוכל פשוט פתאי, פיצות ומשקאות נחמדים. המקום מאד יפה ובטח בבוקר/ צהריים עוד יותר, אז אם יש לכם זמן נסו להגיע באור יום.

בית קפה עם נוף מהמם

בלילה הכנתי את עצמי לרעשי ג'ונגל ויתושים, אבל היה ממש ממש בסדר. אפילו השלט בחדר של ההורים שלי שצריך לסגור את דלת המרפסת שלא יכנסו קופים באמת היה כאזהרה ובפועל הכל עבר טוב.

סך הכל, המקום באמת מיוחד ויפה כי החדרים בתוך העצים ובסוף הכל חוויות.

לינה באגם צ'אולן 24-25/12

אגם צ'אולן הוא אגם מים מתוקים בתוך שמורת קאו סוק שנוצר בעקבות בניית סכר שהקימה חברת החשמל. הוא נחשב אחד האגמים היפים בעולם שמזכיר קצת את האלונג ביי בויאטנם (היינו!) ואזור גווילין בסין (רוצים להיות!). עד כאן הסיבות שבגללן רציתי לבקר באגם. 

התלבטתי האם ללון באחת מהבקתות הצפות באגם או לעשות טיול יום כיוון שהמים באגם מאד עמוקים והבנתי שיש גשר/ מסדרון מאד צר בין הבקתות. צריך לשמור טוב טוב על הילדים ושיסתובבו עם חליפות הצלה כל הזמן. חששתי משינה על המים שלא יהיה בחילתי תהיתי אם הלינה שם מתאימה גם להורים שלי. אבל משיחות עם כמה חברים שהיו (עם ילדים בגילאים דומים ואפילו עם תינוקת) שאמרו שזו חוויה מדהימה ממש, החלטתי ללכת על זה!

Panvaree ריזורט צף באגם צ'אולן


עד שהתלבטתי כבר לא היו מקומות בכלל ב-Panvaree the Greenary שהבנתי שהוא קצת יותר חדש מה- Panvaree resort אבל שם מצאתי בקתה אחרונה. כדי לשריין את המקום עד שאתפוס אותם טלפונית סגרתי בבוקינג שם היה נראה שיש רק בקתה אחת ואז דיברתי איתם ישירות והצלחנו לסגור בקתה שמחולקת לשני חדרים ככה שאנחנו ישנים חדר ליד חדר עם ההורים שלי (שימו לב גם פה לא לסגור בבוקינג כי המחיר הוא רק לבקתה בלי כל הטיולים מסביב בניגוד לסגירה דרך המלון עצמו שאז המחיר כולל שייט שקיעה, שייט זריחה וארוחות).
כל חדר בנוי ממיטה זוגית למטה ובעלייה לחלל נוסף בו יש מזרון גדול. שירותים ומקלחת מחוץ לחדר. רום ואני ישנו למטה ועופר ומיה ישנו למעלה.

הנוף מהחדר...

החוויה שלי בריזורט הצף (וגם מענה לשאלה האם מתאים עם ילדים קטנים)

איכשהו בסוף למרות שיש רק שעה נסיעה מרוק אנד טרי האוס למזח ראצ'טאפרה ממנו יוצאת הסירה לאגם צ'אולן עדיין היינו בלחץ עם הזמנים להגיע. אמרו לנו שב-11:30 הסירה יוצאת ואם מפספסים אותה צריכים לשלם הרבה בשביל סירה פרטית. לטובת מי שסוגר לינה בריזורט הצף Panvaree נקודת המפגש היא ממש בתוך הקיוסק שבמזח, אנחנו קצת הלכנו לאיבוד שם... צריך לשלם שם עוד דמי כניסה לשמורה גם בלי קשר להזמנה. 

 השייט לריזורט באגם מהמם (כ-40 דקות), הנוף מהריזורט הצף עוצר נשימה, מרפסת הבקתה עם הנוף הכי יפה שהיה לי. כשמגיעים סביב 12:30 לעשות צ'ק אין, מקבלים מפתח לחדר, סיסמת וויפי ומוזמנים לאכול ארוחת צהריים. 

הנוף ממרפסת החדר

האוכל ממש ממש בסיסי, אני ממליצה להביא מראש כמה דברים נוספים למקרה והילדים לא יעופו על זה ובכלל שיהיה להשלמה.

אחרי שאכלנו קפצנו לאגם לשחות קצת (נוח עם חליפות ההצלה), לקחנו מזרון צף ושטנו וגם קייאק. ב-17:30 יצאנו לשייט שקיעה שהיה ממש מדהים. גם כאן, אחרי כמה זמן הילדים מיצו ורום אפילו נרדם…

צפות באגם

אחרי ארוחת הערב אין יותר מידי מה לעשות. הלכנו גם לבר של הגרינרי הצמוד אבל סגרו הכל ב-21:00. אנחנו גם ככה "לקוחות שבויים" אם לא היו סוגרים כל כך מוקדם בטוח היינו קונים שם עוד נשנושים, שתייה ועוד...

בגרינרי גילינו תיבת דואר שחברה סיפרה שאפשר לשלוח משם גלויות, אז רכשנו גלויות למשפחה ושלחנו. עדיין לא קיבלו :)

לסיור זריחה שיוצא ב-6:30 בבוקר אמא שלי אמרה שהם ישמרו על הילדים, אין צורך להעיר אותם והיא ואבא שלי לא מרגישים הפסד שהם לא יבואו… אז הערנו אותה לפני לעבור לחדר שלנו ויצאנו לשייט זריחה. מצד אחד דומה לשקיעה מצד שני יש עננים ערפיליים כאלו, ומראות קצת שונים  -  Same same but different. היה יפה מאד אבל בהחלט טוב שהילדים יכלו להמשיך לישון כי עבורם הנופים האלו ושייט ממושך זה לא כל כך מעניין.

same same but different - זריחה באגם צ'אולן

אחרי השייט אוכלים ארוחת בוקר וצ'ק אאוט ב-9:00 ואז עוד כ-40 דקות שייט חזרה למזח בקאו סוק.

אז האם לישון באגם עם ילדים קטנים?- אנחנו מאד נהננו באגם הוא מאד מרשים ומיוחד. אבל עם ילדים קטנים, בעיניי, פחות מתאים בגלל כל מה שרשמתי - לא מעניין אותם שייט יותר מידי, זה כן מאד מסוכן וצריך לשמור טוב טוב ומזל שההורים שלי היו איתנו מה שאפשר לשוט בזריחה (אחרת כנראה היינו מוותרים על זה). עם קטנים מספיק טיול יום ובהזדמנות להגיע לבד (או עם ילדים גדולים) לאגם.

25/12-30/12 קראבי

לוקח כשעתיים ורבע נסיעה בין המזח בקאו סוק ועד למלון שלנו בקראבי - דוסיט טאני. לא מצאנו כל הדרך מקום נורמלי לאכול ארוחת צהריים, אז ממליצה גם במקרה הזה לעצור באיזה סופר לארגן לילדים סנדביצ'ים ונשנושים.

המלון נמצא כרבע שעה נסיעה מ"המרכז" ao nang, אזור בו מתרכזות כל החנויות, דוכנים ומסעדות.

המלון היה כל כך יפה, שווה ומפנק שזה לא הפריע לנו כשרצינו לקפוץ לשם. יש גם מסעדות במלון (יקרות!) ומסעדה צמודה למלון במחירים תאילנדיים רגילים וגם הרבה מסעדות לאורך החוף.

שתי בריכות גדולות ויפות יש למלון, אחת על הים ממש והשנייה קצת טיפה יותר מרוחקת עם נוף לעצים שלפני החוף. השקיעות היו מרהיבות ממש, תחרות צמודה ולא קלה עם השקיעות של קופנגן.

שקיעה מרהיבה מחוף המלון Dusit Thani בקראבי

החדרים גדולים ומאובזרים כמו שצריך, כולל אמבטיה - תענוג לילדים.

ארוחת הבוקר מושקעת עם המון מבחר, מגוון ושפע (מה שלא מנע מרום להתעקש כל בוקר על דגני בוקר צבעוניים בלי חלב אפילו…).

יש גי'מבורי קטן וחמוד לא רחוק מהבריכה ומהחוף. מאד נהננו מהמלון ובילינו בו את רוב החופשה בקראבי. יש תוכנית עשירה של פעילויות ספורט למי שרוצה (אני ניסיתי יוגה בשקיעה!) ואפשר לקחת סאפ.

בערב היו מופעי אש במסעדות על החוף. ראינו מופע מעולה במיוחד.

יצאנו פעם אחת לטיילת באו נאנג לאכול שם וקצת לשופינג בחנויות השונות (ברמת גופיות, דברים לים, כפכפים... דברים של תאילנד). באחד הערבים עופר ואני יצאנו לאזור הזה לדייט זוגי . היינו די לבד בפאב אבל באזור של הטיילת ממש היו עוד כמה פאבים קצת יותר מלאים (אני כותבת את הדברים עדיין בתקופת קורונה בתאילנד אחרי שנפתחה אבל עדיין תחת הגבלות וגלי קורונה).

טיול ארבעת האיים

קיבלתי המלצה חמה על שייט לכמה איים סמוכים. אפשר לבחור איזה איים שרוצים. ידענו שאנחנו רוצים להגיע לריילי ביץ' (אפשר גם להגיע בשייט מהטיילת באו נאנג ישירות לשם). על שאר האיים המליץ לנו בעל הסירה:Poda Island / Thale Waek / Chicken Island / Phra Nang Cave / Railay Bay
זו הייתה התוכנית ואמרנו שנזרום לפי מה שיתחשק לנו. אם נרצה לעשות פחות איים נעשה פחות.
עלינו על סירת הלונג טייל והכרנו את סאן, הקפטן שלנו ליום הטיול. הטיול עלה 2,300 באט לסירה (6 אנשים) יש בסירה חליפות הצלה, עזרה ראשונה, מים קרים ואננס.

פודה איילנד

זה האי הראשון שהגענו אליו. צריך לשלם בכניסה עוד תשלום על זה שזו שמורה. התמקמנו בנקודת צל שמצאנו (מומלץ להביא מחצלת ואם יש כסאות מתקפלים קלים) ונכנסנו לשנרקל. יש כמות נחמדה של דגים צבעוניים ועכשיו עם מסכות הצלילה על כל הפנים זה הרבה יותר קל לשנרקל גם לילדים. בגדול היה שם מאד נחמד והיינו נשארים יותר אבל המשכנו לאי הנוסף 5 דקות שייט משם Thale waek. זה אי שבשפל אפשר ללכת ברגל לצד השני או חלק נוסף של האי. היה סופר חם, רום נרדם בסירה והחלטנו שלא דחוף לנו לראות הרבה איים אזאחרי עצירה קצרה מאד שם ביקשנו מסאן להמשיך ישירות לריילי ביץ'. 

אני ואמא שלי בפודה איילנד

ריילי ביץ'

ריילי חוף מקסים. אכלנו שם צהריים ונהננו מהבריכה של אחד הריזורטים ומהים. מעל המסעדה ובבריכה היו הרבה מאד קופים שנראו קשוחים, ממש כמו איזו מאפיית קופים…אבל היה שם כיף ורגוע וגם די הרבה אנשים, תחושה שתאילנד מתאוששת לאט לאט ובאמת יש תיירים.

אז בגדול, יכול להיות שהיה לנו מספיק להגיע עצמאית רק לריילי ביץ', אבל פודה איילנד היה ממש יפה. אנחנו לא הגענו לכל "ארבעת האיים". זה מאד אינדבידואלי למי זה יותר מתאים ולמי פחות. 

ריילי ביץ'

למחרת נהננו מעוד יום רגוע במלון ואחר כך צ'ק אאוט. יש עוד הרבה מה לראות ולעשות בקראבי. בטוח נחזור!

****מעדכנת שאכן חזרנו בדצמבר 2023
והנה מה שעשינו בקראבי הפעם:

#טיול קליל ומופעי אש

או-נאנג שביל הקופים

בהתחלה חששנו שהם יהיו אגרסיביים ובאמת יש להזהר ולא להסתובב עם אוכל או להאכיל אותם, אבל בסך הכל חוויה ממש נחמדה וקלילה עם ילדים.

מלא קופים בשביל הקופים

הטיפוס לא מאד קשה למרות שיש המון מדרגות עליות וירידות (לדעתי מתאים עם ילדים מגיל 5 ומעלה). בסוף המסלול שלקח לנו כ-20 דקות לכל כיוון מגיעים לחוף יפה והדרך נחמדה ממש. גם האזור הזה הוא בין היחידים בסביבה שאפשר למצוא בו חנייה. עשינו את המסלול באזור השקיעה. בחזור כשהתחיל להחשיך יש מנורות שמאירות את המסלול. ללא תשלום.

מיקום

החוף בסוף מסלול שביל הקופים

סיימנו לקראת 18:20, השארנו את הרכב באותו מקום והלכנו עוד כ10 דקות על החוף למופע אש חינמי שמתקיים כל ערב.

אהבתי במופע הספציפי שראינו שלראשונה הופיעה גם אישה וגם גבר על כסא גלגלים ושניהם היו מעולים!

פחות אהבתי בכלל במופעים האלו שמזמינים נשים מהקהל לעמוד ומדליקים סביבן אש, מאד מחפיץ ומיושן (ולא נתחיל לדבר על כל הדלק והזיהום...).

מלבד זה - מרשים.
מיקום מופע האש

מופע אש יפה אך שנוי במחלוקת לדעתי

#שוק לילה

משם נסענו לשוק הלילה Landmark שהיה מאד שוקק וחגיגי לכריסמס עם הופעות חיות ומשחקים לילדים (מתנפחים, השכרת רכבים ואופנועים ממונעים קטנים ועוד). השוק גדול וכל אחד יכול למצוא מה לאכול במחירים לא יקרים בכלל. הילדים שהגיעו לשוק אחרי ההליכה בשביל הקופים היו מותשים והמשחקים העירו אותם ואיכשהו היינו שעתיים שם. אותו מופע אש מ-18:30 מגיע ב20:30 לשוק אם פספסתם.

מיקום השוק

שוק לילה גדול וכייפי


גם ליד המלון שלנו במרחק הליכה קצרה יש את Andaly בר מסעדה חמוד עם מופע האש הטוב בקראבי, מספר ערבים בשבוע ב-19:00.
מיקום

מופע האש הכי טוב שראינו - באנדליי


בהמלצת חברה מקומית יצאנו יום אחד לאכול צהריים פה

מקום עם נוף ממש יפה וכמה מתקנים לילדים בטבע.

חברים המליצו גם על המסעדה בטבע הזו

חשבנו לשוט להונג איילנד ולנסוע למעיינות החמים אבל המרחקים וגם קצת מזג האוויר המעונן השאירו אותנו להתפנק במלון (כנראה נצטרך לחזור לקראבי בפעם השלישית)

טיפים קטנים:

מי שמגיע מקופנגן/קוסמוי במעבורת ליבשת - סוראטני, ממליצה על המעבורת של חברת סיטראן מסודרת ונקייה יותר ויוצאת בזמן. השייט כשעתיים וחצי.

הנסיעה ממזח דונסאק בסורטאני עד למלון בקראבי לוקחת כ-3 שעות נטו. אז עם ילדים ועצירות לאוכל ושירותים 4-5 שעות. לא היה הרבה זמן מהמזח עד לקראבי איפה לעצור, לקח כשעה ודונסאק ומצאנו את בית הקפה החמוד הזה

אוכל סביר, קפה טוב

טיול 2023 במעבורת מקופנגן

נקודת עצירה יפה לקפה

בדרך גילינו במקרה בית קפה מהמם עם קפה מצויין! comfee 

אם אתם נוסעים מקראבי לפוקט נחמד מאד לעצור שם.

עצירה לקפה מעולה בדרך מקראבי לפוקט

Samet Nangshe Viewpoint

לתצפית הזו רציתי להגיע המון זמן. בתוכנית המקורית היינו אמורים לעצור שם בין פוקט לקאו לאק (סטייה קלה מהדרך) אבל התעכבנו לצאת אז אמרנו שנעשה את זה בחזור. 

היינו צריכים למהר למשרד ההגירה בפוקט כדי לחדש את הויזה שלנו אז הנסיעה מקראבי לפוקט הייתה קצת יותר לחוצה.  אנחנו עשינו את התצפית בחטף לצערי ובהחלט מגיע לה את הזמן שלה, לאכול שם ברוגע צהריים ולהנות מהנוף המדהים שיש שם!

צריך להזהר בתצפית עם הילדים כי זה מאד גבוה ולא מאובטח וגם העלייה לתצפית מסתבר היא בהסעה של המקום מהחנייה. אבל עלייה מטורפת ודי מפחידה… בשביל דברים שווים מתאמצים…

תצפית מדהימה עם עלייה תלולה


על שלושת הימים האחרונים בפוקט כתבתי בפתיח כדי לרכז את פוקט במקום אחד. את המשך החופשה עם ההורים שלי בתאילנד (10 ימים נוספים) בילינו בקופנגן.

איך מגיעים? איך מתניידים?

פוקט הייתה הבסיס שלנו להתחיל את הטיול ולסיים אותו כי לא מצאנו רכב שאפשר לקחת מפוקט ולהחזיר בקוסמוי, אלא אם משלמים סכומים מאד מאד גבוהים על החזרת הרכב במקום אחר. יכלנו לקחת רכב מקופנגן ולהחזיר בקופנגן רק שבדרך זו צריך לנסוע במעבורת של שעתיים וחצי מקופנגן (דונסק) לסוראטני ומשם עוד 5 שעות נסיעה לפוקט. היה נשמע לנו מעייף מידי עם הילדים וגם עבור ההורים שלי כשנחזור איתם לקופנגן.
אז הדרך שלנו מקופנגן לפוקט הייתה: רבע שעה מונית מהבית למזח, ספיד בואט (סירה מהירה) לקוסמוי (25 דקות), מונית של רבע שעה לשדה התעופה ומשם טיסה של פחות משעה לפוקט. מהשדה נסענו עם הרכב ששכרנו למלון. כמובן שזה עדיין יום מעייף עם הרבה מעברים אבל לנו הרגיש נכון יותר מאשר 7.5 שעות במעבורת וברכב.
אם אתם גם יוצאים מקופנגן יש את ג'וזי שיכולה לסדר לכם הכל מראש (סירה בזמן ותאריך שתרצו ומונית לשדה). צריך לשריין מקום כמה ימים לפני כדי שבטוח יהיה מקום על הסירה (היא קטנה יחסית). ג'וזי: (+66)
805196694

שכרנו רכב, אנחנו תמיד מעדיפים להתנייד ככה

ישנה אפשרות שנהג יקח אתכם ממקום למקום למי שלא רוצה להשכיר רכב/ חושש לנהוג בצד שמאל. למרות שעופר הוא זה שנהג אני יכולה להגיד שהכבישים היו מאד נוחים ומסודרים ושלהיות עצמאים עם רכב זה מאד נוח.

טיפ חשוב להזמנת מלונות

זה משהו שגיליתי רק מאז שאנחנו גרים בתאילנד - ברוב המקרים, בוקינג ממש יקר לעומת אם פונים ישירות למלון! אז את רוב המלונות בטיול סגרתי ישירות מול המלון עצמו במייל או במסנג'ר. תמיד ציינתי שאנחנו גרים בקופנגן ולפעמים זה העניק לי מחירים שמקבלים התאילנדים (או לפחות יחסית קרוב למחיר שלהם) ובכל מקרה בפערים מבוקינג. אז שווה לבדוק את זה.


תודה לכל מי שעזר לי לבנות את המסלול והתייעצתי איתו לפני ותוך כדי וסייע המון. ממליצה ממש להכנס ללינקים ששמתי לכל אחד לאתר/פייסבוק/אינסטגרם המושקע שלו:

אליה - lost in Thailand, אפרת - olo , שי זייתון, רעות רבסקי
ועומר חברתי הטובה שתמיד מקדימה אותנו כמה ימים בטיול ואז נותנת טיפים נפלאים על המקום.

בקראבי ותודה גם לנועם ואורית שטיילו איתנו ולליהי שנתנה טיפים של מקומית!

טלי ריסיס-ברוידא, מייעצת ומלווה משפחות ברילוקיישן לקופנגן
משתפת בחיים בתאילנד כאן
וכאן

תכתבו לי משהו

אולי גם זה יעניין אותך?